.

Finns det någon lista, vet du det? Om det finns? En lista. Där de har skrivit upp, i sann ordning, vad världen behöver. Vilken plats som står tom. Vem man skall ringa för att ställa sig i kö och ställa sig upp. Blotta strupen och buken för de rätta knivarna. Vems hand man kan hålla, då det börjar skaka i lederna när ögonen glöder behärskat och de vädrar blod. Vilken riktning man skall lägga sig i.


Jag önskar jag var fanatisk och rabiat; att jag tog steg och tog dem och inte ägnade ens en halv tanke åt vems mark jag trampade på eller vad det var som krasade alldeles nyss. Att jag kunde få inbilla mig att det finns en sann riktning mot vilken jag färdades. Att mina steg var värdefulla, att de var allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0