kwoon och försök till allt

Idag tänkte jag börja med något.
Det blev inte riktigt av.

Idag tänkte jag sätta mig och vara duktig.
Det blev inte heller riktigt av.


Istället åkte jag kollektivt och frös tillsammans med en människa.
Jag hade även lite skuldkänslor, mig själv att skylla
 ack ja,
men vad ska man göra?

Så jag frös lite till, klagade på vintern och glömde vantarna.
Vaknade tidigt med en man, vinkade av honom i morgongrummlet
innan han försvann ut i mörkret
somnade om
vaknade för sent.
Skämdes i mina klackar när det ekade i tystnaden,
tappade bort min logik i två timmar
och trivdes ganska bra.

Sjöng för mig själv på toaletteen
i ett café:
Free your mind
and the rest will follow
,
Jävligt sant tänkte jag och filosoferade simultant vidare
kring hur rätt den har,
kom ihåg att jag glömt vem som gjort den,
men mindes att
den är jävligt rätt.

Frös vidare ut i eftermiddagen,
som oftast liknar natten,
åkte lite mer kollektivt
och pratade med en man jag saknar
lite då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0