räknar dina revben.

Sitter här nu i pyjamas och känner att jag borde skriva något vettigt.
Inte för jag vet varför, men det känns som en ganska bra idé,
är ändå för trött för att göra något annat.

Kan börja med att berätta att jag håller på att bli kär igen.
I Navid.

Mannen är en gud, punkt slut.
öronknarkar med socker på, kom och dansa och dags för slagsmål.
och får dom fetaste sommar/lycko-flashbacks någonsin.

Oh, ta bort all snö, det är april snart, om någon där uppe har missat det.
Ta bort all kyla, och ta för fan bort alla jävla tjocka, feta,
svettiga, äckliga vinterjackor ( eller se till så man slipper använda dom i alla fall).

Ge mig sol, värme och ett Göteborg som ler och ksrattar.
Ge mig Göteborgsfestivalen, ge mig Arvikafestivalen.
Ge mig glatt humör, klänning och det där underbara humöret
man bara kan få när man går på stan i högklackat och känner sig överst i hela jävla världen.
När allt verkligen känns som en lek, när livet känns som en hobby.

Oh. Ge mig nattbad i havet.
Ge mig grillkvällar med söndersvedda filtar, bränd mat
hobbyfylla
och solnedgångar som är så vackra
att dom är värda alla hundratretton myggbett du får.

och ge mig varma sommarnätter, när man kan sitta under en filt på en altan
 lösa världsproblemen och äta popcorn tills världen bli ljusare i kanterna.

Ge mig viljan att bara krama hela världen, leva som om imorgon aldrig kommer finnas
kom ner och dansa med oss nu, kom ner och dansa med mig tills inget finns kvar
tills världen inte längre gör nån skillnad,
tills jag känner mig levande igen.




Det ordnar sig med lite socker på
Världen den har altid varit lika grå,
Besvikelse följs av besvikelse så varför inte bara hälla lite sockar på?


förövrigt går inte veckan fort nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0